Sopimusmuotoilun bootcamp

Miten teet helppoja sopimuksia, joita asiakaskin ymmärtää

SOPIMUSMUOTOILUN BOOTCAMP

Koulutuksessa opit etevämmäksi juristiksi, joka osaa tehdä sopimuksista helpompia ja ymmärrettäviä asiakkaille.

Opit mistä sopimusmuotoilussa on kyse ja saat tehokkaan prosessin sekä helpot työkalut omien sopimustesi muotoiluun.

Tee selkeämpiä ja käyttäjäystävällisempiä dokumentteja sopimusmuotoilun keinoin!

"Hyvä juristi on sellainen, joka osaa esittää asiat ymmärrettävästi."

Kuka tahansa voi oppia legal designia – tule hakemaan uusia työkaluja omaan työhösi

• Koetko ettet osaa esittää asioita simppelisti ja selkeästi?
  • Mietitkö, miten voisit huomioida käyttäjän näkökulman dokumenteissasi?
  • Tuskailetko kapulakielen kanssa?
  • Arveluttaako visuaalisuuden hyödyntäminen ilman graafisen alan koulutusta?
  • Pelottaako puuttua sopimustekstiin, ettei vain mitään jää sanomatta?

Tämä koulutus on sinua varten!

Aloitat sopimusmuotoilun helposti Sopimusmuotoilun bootcamp -kurssilla, jonka käytännöllisiä oppeja ja työkaluja voit alkaa hyödyntää juristin työssäsi heti! Innostut muotoilusta ja parannat viestintääsi. Koulutus auttaa sinua viestimään selkeämmin ja ymmärrettävämmin.

Kurssi on täydellinen koulutuskombo juristille: saat tietoa siitä, mitä sopimusmuotoilu on ja mitä konkreettisia hyötyjä siitä on, sekä käytännön kokemusta siitä, miten sopimusmuotoilua tehdään ja miten voit soveltaa sitä omaan työhösi. Pääset siis tekemään sopimusmuotoilua käytännössä jo koulutuksen aikana!

Mikä ihmeen sopimusmuotoilu?

Laadit juristina päivittäin lukemattomia sopimuksia, ohjeita, päätöksiä ja dokumentteja. Dokumentit ovat kuitenkin monimutkaisia ja laadittu asiantuntijoille, ei niiden oikeille käyttäjille. Ihmiset eivät ymmärrä tekemiään sopimuksia tai saamiaan ohjeita. Neuvottelut venyvät, ohjeita ei noudateta, päätökset jäävät epäselviksi. Juristien aikaa käytetään tulkkina, sihteerinä ja vastausautomaattina. Kuulostaako tutulta?

Sopimusmuotoilu tarkoittaa sopimusten muotoilua vastaamaan paremmin käyttäjiensä tarpeisiin. Paremmin muotoillut sopimukset ovat helpompia käyttää ja niistä seuraa parempaa liiketoimintaa. Roolisi muuttuu portinvartijasta informaation jakajaksi ja aikaa säästyy merkityksellisimpiin töihin. Vastaavia oppeja voitte käyttää sopimusten lisäksi myös muihin dokumentteihin.

Kenelle Sopimusmuotoilun bootcamp sopii?

• Sopimuksia ja asiakirjoja laativille asiantuntijoille
  • Juristien työn ja prosessien kehittämisestä vastaaville asiantuntijoille
  • Oman työnsä ja uransa kehittämisestä kiinnostuneille juristeille
  • Et tarvitse aiempaa kokemusta tai taitoja sopimusmuotoilusta

Mitä sopimusmuotoilukoulutus tarjoaa?

• Työkaluja ja uskallusta muotoilla omia sopimuksia helpommiksi
  • Uutta ajattelua ja uusia näkökulmia
  • Ideoita ja inspiraatiota omaan työhön
  • Rohkeutta kokeilla uusia tapoja tehdä juristin työtä
  • Tulevaisuuden kannalta relevanttia osaamista
  • Verkostoitumista muiden legal designista kiinnostuneiden kanssa
Sopimusmuotoilutaitojen kehittämisestä hyötyy juristien lisäksi koko yritys!

• Vaikutatte asiakaskokemukseen
  • Parannatte sopimusprosesseja
  • Vähennätte juristituen tarvetta
  • Kehitätte ketteriä ja osallistavia toimintatapoja
  • Saatte konkreettisia keinoja juristin työn modernisointiin ja tehostamiseen
  • Vahvistatte kokeilukulttuuria

Mitä, missä, milloin?

Sopimusmuotoilun Bootcamp-koulutus järjestetään perjantaina 10.12.2021 klo 9-15.30 Tapaamisalustana käytämme Zoomia. Yhteiseen työskentelyyn käytämme Muralia. Saat osallistumislinkin ja ennakkotehtävät sähköpostiin noin viikkoa ennen koulutusta.

Hinta 997 € + alv

Ilmoittaudu mukaan nyt ja varmistat paikkasi kurssilla. Toimi nopeasti, sillä koulutuspaikkoja on rajallisesti ja ne täyttyvät pian! Ilmoittautuminen on auki vain marraskuun ajan.

Juristin muotoilukoulu sopimusmuotoilu
Sopimusmuotoilun bootcamp juristin muotoilukoulu

Kurssilla hyödynnetään Juristin muotoilukoulun kehittämiä Dokumenttimuotoilun menetelmäkortteja. Voit palata kurssin oppeihin korttien avulla myös jälkikäteen!

Sopimusmuotoilun
bootcampin sisältö

Kurssi tarjoaa sinulle helpon tavan aloittaa sopimusmuotoilun hyödyntäminen jokapäiväisessä juristin työssäsi. Kurssille on helppo tulla – se ei vaadi mitään etukäteistietoa tai -osaamista aiheesta.

Kurssilla saat oivalluttavan tietopaketin sopimusmuotoilun perusteista, näet inspiroivia esimerkkejä sekä opit askel askeleelta miten voit itse muotoilla selkeämpiä ja visuaalisempia sopimuksia.

Pääset soveltamaan sopimusmuotoilun prosessia käyttäjän ymmärtämisestä sopimusproton muotoiluun eri työkalujen avulla.

Kuka tahansa voi oppia sopimusmuotoilua. Jotta voit edetä konkretiaan mahdollisimman helposti, pääset kokeilemaan sopimusmuotoilun työkaluja yhteisissä harjoituksissa.

Työpajan lisäksi saat tehtäväksi orientoivan ennakkotehtävän.

Mitä
sopimusmuotoilun bootcampilla
opitaan?

Mistä sopimusmuotoilussa on kyse ja mitä hyötyä siitä on

Mikä on käyttäjän näkökulma sopimuksiin

Mikä on helpon sopimuksen anatomia

Mihin sopimusmuotoilua voi ja kannattaa käyttää

Työkalut käyttäjäystävälliseen kieleen

Työkalut rakenteen muotoiluun

Työkalut sisällön visualisointiin

Kouluttajasi - Hannele Korhonen

“Juridiikka kuuluu kaikille ja sen pitäisi olla käyttäjäystävällistä ja ymmärrettävää.”

Olen juristi, oikeusmuotoilija ja opettaja. Olen työskennellyt juristina yli 20 vuotta. Minulla on kertynyt vuosien inhouse-, compliance- ja omassa lakitoimistossa tehdyn työn lisäksi rutkasti kokemusta juridisten sisältöjen, palveluiden ja liiketoimintojen muotoilusta, uuden oikeusteknologian kehittämisestä sekä oikeusmuotoilusta. Pedagoginen pohja opetustyölleni tulee aikuiskasvatustieteen opinnoista ja ammatillisesta opettajakorkeakoulusta.

Koulutukseltani olen OTM, KTK (pääaineena johtaminen) ja AmO. Olen lisäksi suorittanut AaltoEE:ssä Diploma in Service Design -koulutusohjelman ja muita muotoilukoulutuksia.

Sopimusmuotoilun bootcamp juristin muotoilukoulu

Hannelesta sanottua

“Virkistävän poikkeuksellinen tapa suhtautua juridiikkaan ja juristeihin.”

“Hannelen asiantunteva ja lempeä olemus on erittäin sopiva tällaiseen työpajaan.”

“Todella hyvä!”

“Esitys, ajankäyttö, esitystapa, kaikki ihanan selkeää!”

“Erinomainen, todella inspiroiva!”

Sopimusmuotoilun bootcamp juristin muotoilukoulu jenni valonen

Jenni Valonen

“Asiakaskeskeisyyttä lisäämällä ja uusia työkaluja omaksumalla ei voi kuin voittaa!”

Minä olen juristi, oikeusmuotoilija ja juristityön kehittäjä. Olen toiminut finanssialalla eri juristitehtävissä yli 15 vuotta.

Oikeus- ja palvelumuotoiluopintojeni (MBA) myötä olen rakastunut oikeusmuotoiluun ja siihen mitä mahdollisuuksia muotoiluajattelu tuo juridiikan tekemiseen ja kehittämiseen. Olen soveltanut oikeusmuotoilun oppeja käytännön työssäni sekä juristina että kehittäjänä ja konkreettisesti havainnut miten innostavaa ja toisaalta tehokasta uudenlainen tapa toimia on.

Tyytyväisiä asiakkaita

Juristin muotoilukoulun kursseille on osallistunut jo yli 250 juristia.

Juristin muotoilukoulu

Juristin muotoilukoulussa koulutetaan oikeusmuotoilua ja muotoiluajattelua juristeille ja juristitiimeille. Missiona on muuttaa juridiikkaa asiakaskeskeisemmäksi ja tehdä juristien työstä merkityksellisempää.

Koulutukset ovat toiminnallisia ja vuorovaikutteisia – et vain kuuntele passiivisesti vaan keskustelet, kokeilet ja pääset toimeen heti. Koulutuksilla on vankka pedagoginen perusta: toteutus perustuu aikuisen oppimista tukevaan henkilökohtaistamiseen sekä yhteisöllisen ja tekemällä oppimisen pedagogiaan.

Juristin muotoilukoulu on turvallinen tila muutokselle. Olet tervetullut juuri sellaisena kuin olet. Yhteistoiminnalliset osuudet perustuvat dialogiin ja rakentavan keskustelun periaatteille

Arvot: aitous, ilo, yhteistyö, läheisyys ja jatkuva oppiminen

ASIAKKAITAMME

Noora Kallio, lakiasiainjohtaja Digi- ja Väestötietovirasto

"Viranomaisena meidän on syytä yhä enemmän kiinnittää huomiota siihen, miten kerromme asiakkaille palveluistamme. Ymmärrettävyys on olennainen osa hyvää hallintoa ja turvaa osaltaan oikeusturvan toteutumista. Tästä näkökulmasta halusimme perehdyttää asiantuntijoitamme nimenomaan oikeusmuotoiluun. Paitsi että saimme koulutuksesta oivalluksia, jotka toteutettiin heti, myös pohjan jolle on hyvä rakentaa selkeämpää ja helpommin lähestyttävämpää oikeudellista viestintää."

Arno Glöckner, Assistant General Counsel, SPX Flow, Inc.

"Hannele was a real catalyst to get our legal design project off the ground, and all the way to successful completion. She provided structure, inspiration and confidence to the team. By combining hands-on work with a more general introduction to legal design thinking and contracts re-design, the team benefits long-term."

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Kurssilla käytetään harjoituksiin anonyymeja malliasiakirjoja, jolloin sinun ei tarvitse jakaa luottamuksellista aineistoasi muiden kurssilaisten kanssa. Malliasiakirjat kuuluvat kurssimateriaaliin.

Kyllä voit. Valitse maksutavaksi lasku tai voit laittaa meille myös sähköpostia: [email protected], jolloin saat laskun haluamallesi vastaanottajalle. Lasku tulee olla maksettuna viimeistään viikkoa ennen kurssin alkua.

Voit jakaa laskun kahteen osaan. Laita meille sähköpostia [email protected], jolloin voidaan sopia laskujen eräpäivistä. Laskun ensimmäinen erä tulee olla maksettuna viimeistään viikkoa ennen

Kurssille otetaan enintään 30 osallistujaa, jotta työskentely on mahdollisimman vuorovaikutteista.

Voit aloittaa maksuttomasta oikeusmuotoilun minikurssista, jolle voit ilmoittautua täällä.

Tule mukaan!

Oikeusmuotoilun soveltaminen muuttaa tapasi tehdä juristin työtä. Niin kävi minullekin.

Tulet huomaamaan miten innostavaa ja tehokasta uudenlainen tapa toimia on. Asioiden tekeminen toisin on hyvällä tavalla haastavaa ja muotoilu on lisäksi hauskaa.

Olemme tehneet tämän kurssin sinua varten, jotta sinun työstäsi tulisi helpompaa.

Toivottavasti nähdään kurssilla!

Hannele